Siows @ Hong Kong Disneyland @ 12 June 09

Siows @ Hong Kong Disneyland @ 12 June 09

Thursday 14 February 2008

我要年年高升

我今天才发现。。。[哭]。。。才发现。。。[哭]。。。才发现。。。
我没有带年糕来越南!!!
我要吃年糕,我要吃年糕,我要吃年糕,我要吃年糕~~~
想像年糕的左右边夹着芋头,然后那去炸。。。哟,多么的好吃啊。。。
这里也有年糕,可是它的颜色是浅橘色的,不一样的。。。[哭]。。。
还好有拍到它的照片,可以让我 “望糕止渴”

9 comments:

Anonymous said...

hahaha..you ah. so want to eat nian gao meh...aiyo. ask them to courier you-lah.

by the way, why didnt u called me ah for the gathering (same here too lah...)i sambil see the photo sambil marah marah oii...

(sorry now in office, so cant write in chinese)

xiao-siau-siow said...

yalor, dunno why, suddenly wanna eat so much...haha...but human r like tat la, whenever we got it, we won't appreciate lo, if don't have it, will always think of it...last time i don't reli like to eat nian gao but now....hehe...

paiseh la, coz i scared will disturb u ma (and knowing u r lazy too, rite?? hehe...) like every year, we will go to ur house de ma, but this yr we didn't go to any house to bai nian at all, so din meet up wif u....and partly becoz of me too la, coz i'm rushing of time...sorry, paiseh.....

Anonymous said...

aiya..so sad...pizza hut is just so near my house..

never mind lah...apa boleh buat...

Anonymous said...

找这么多借口做么?我想你一定怕阿宝吃掉你的pizza 哈哈。。。。

Anonymous said...

找这么多借口做么?我想你一定怕阿宝吃掉你的pizza 哈哈。。。。

Anonymous said...

教你最新款炸年高做法..
把切了片的年糕,夹着芋头和番薯,再用薄饼皮包起来(好像包春卷),然后再拿去炸,超好吃的。。。

xiao-siau-siow said...

魔女,
我没有,我没有,我没有怕阿宝吃掉我的pizza啦。。。我是酱的人meh?? (“是”,对不对?哈哈。。。) 我没有啦,我哪里会怕阿宝吃掉我的pizza?因为我们不是在Pizza Hut集会吗。。。哪来的pizza?嘻嘻。。。

Pau,
我们其实不是去Pizza Hut啦,而且Pizza Hut 很靠近你家吗? 其实我们去的地方我想会更靠近你家叻。。。我们去茶栈阁两见的台湾小吃那儿。。。可是东西是难吃到~~~

我会记得帮你骂骂其他人的,为什么没通知你叫你出来哦。。。真讨厌hor?? 我会帮你教训教训她们的。。。要她们请我们吃个人4,5 饨饭才可以。。。别气了,别气了哦。。。(哈哈,好像我变没罪了。。。)

xiao-siau-siow said...

改正 :
是“要她们请我们吃个4,5 饨饭才可以。。。”,paiseh paiseh....

xiao-siau-siow said...

谢谢魔女,
下次我回家时,会尝试用你的方法来炸。。。一定很好吃。。。。